2019. január 1-től számítva az Ingatlanbazár látogatóinak száma kiugróan magasan jár. A hónap során az oldal 2 millió feletti látogatást produkált. A felhasználók megközelítőleg 8 millió hirdetést néztek meg a rendelkezésre álló lehetőségek közül. Mi áll a jelenség hátterében és mi várható az év folyamán?

Áfa kedvezmény és sláger időszak

Az új lakások, házak, nyaralók és telkek utáni érdeklődők legtöbben tavasszal, illetve nyáron szeretik megkötni az adásvételt és elfoglalni a tulajdont. A megvásárolni kívánt ingatlanokat pedig ilyenkor, az év első hónapjában kezdik el aktívan keresni. Emellett sokat nyom a latba, hogy a kormány bejelentette az új építésű ingatlanok állami áfa kedvezményének meghosszabbítását. Így az érdeklődők és befektetők 2022. december 31-ig élhetnek a lehetőséggel.

“Legek”

A kereső szavak között Budapest mellett a metró kifejezés hozza a legmagasabb arányt, a statisztika eléri a 60%-ot. Kifejezetten keresett a budai XI., XII. és III. kerület, míg Pesten a XIII., XIX., XIV. és IV. kerületek viszik el a pálmát. Ezeken belül is elsősorban főleg azok a részek, ahol új építésű beruházások vannak, az itt böngésző felhasználók főként befektetési ingatlant keresnek. Keresett még Budapest északi agglomerációs vonzáskörzete is.

Vidéki viszonylatban Pécs, Győr, Debrecen és Szeged vezeti a listát, a felhasználók elsősorban az új építésű, illetve az új családi házakat preferálják.

Általánosságban elmondható, hogy továbbra is magas az "olcsó ingatlan" keresési kifejezésre érkező látogatók száma. Az Ingatlanbazáron a teljes piaci árskála jelen van, amelynek köszönhetően az oldal ki tudja elégíteni a felhasználókat.

A preferenciákat elmozdító tényezők

Az ingatlan keresők érzékenyen reagálnak a hírekre. Amikor arról cikkezett a sajtó, hogy a fővárosban észak felé meghosszabbítják a 3-as metrót, látványosan megugrott az Újpest-Megyer-Káposztásmegyer keresések száma. Sajnos egymásnak ellentmondó, fizetett vélemények is megjelennek az interneten, amelyek befolyásolják az ingatlanpiac általános helyzetetét.  A “hamis hírek” korában a látogatók nagy része a bizalmatlanság és bizonytalanság miatt például minden ingatlanos oldalt felkeres. Mindez rettentő sok energiával jár és nem feltétlenül vezet sikerre. Az álhírektől való félelem helyett érdemesebb néhány összetettebb keresést lefuttatni az Ingatlanbazáron, így reális képet kaphatunk az aktuális helyzetről.

Mobil vs. asztali gép

Az idei évben főként a mobil látogatások száma nőtt. A statisztika 40%-kal magasabb, mint tavaly ugyanekkor. Mindemellett az asztali gépen történő böngészések száma változatlan, tehát nem az “ez, vagy az” esete áll fenn. A keresők először mobilon böngésznek, majd asztali gépre váltva nézik meg az első szűrések utáni kedvenc opciókat, többek között azért, mert az Ingatlanbazár asztali verzión megjelenő oldalán nagy képek érhetőek el az otthonokról. Az erős  kereszt platform tevékenység kapcsán elmondható, hogy az Ingatlanbazár felhasználói tudatosan keresnek és használják ki az oldal előnyeit.

Az oldal látogatások fő forrásai a böngészők (pl. Google), ezért az Ingatlanbazár üzemeltetője, a Lapcom Zrt. kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a Google hirdetésekben jelen legyen az oldal. A kereső oldalak használatával, valamint a Hirdetésfigyelő szolgáltatására történő feliratkozással minden érdeklődő élete egyszerűbbé és hatékonyabbá válik. A Hirdetésfigyelő rendszerének hála már csak a friss ingatlanokról kap hírt a feliratkozó. Így nem kell napi 4 órát “vadásznia”, szűrnie, oldalakat összehasonlítania. A naponta érkező új ajánlatokkal profibban és könnyebben találjuk meg azt, amit keresünk.

A sikeres ingatlan kereséshez tehát megvannak a kulcsok! Mi az Ingatlanbazárnál biztosítjuk a platformot és kínálatot, ön választ!